קישורים לאתר – למה צריך את זה?

מתוך הבלוג של אבישי

מקדם האתרים אמר לכם כי קישורים לאתר חשובים, למה? מי? כמה?

את המאמר כתבתי עבור הסטודנטים במכללה למינהל בית הספר לתקשורת עם קולגה יקר זהר עמיהוד, במאמר אסביר מה החשיבות, כיצד אני עובד ומהם התהליכים הנכונים לטעמי, אדבר על בניית קישורים, אציג סרטון על כיצד משיגים קישורים לאתר וכמובן אתן הדגשים ותובנות שנוצרו אצלי במהלך השנים.

שמי אבישי פרוינד ואני משמש מומחה לקידום אתרים מטעם בית המשפט, מרצה ומייעץ בתחום.

קישורים לאתר - מה זה?

מהבחינה הטכנית – קישור זה לינק היוצא מתוך דף אינטרנט (כל שהוא) לעמוד באתר שלך.

מהבחינה הלוגית – זה הצבעת אמון, כלומר אתר כלשהוא ברשת בחר להצביע אליך כמקור סמכות.

למה צריך קישורים לאתר?

ככל גוגל מדרג אתרים לפי 3 סיבות:

1. תוכן האתר

2. כמות הקישורים לאתר ואיכותם

3. אופטימיזציית On Site.

אסביר בקצרה, גוגל נותן ציון לכל אתר, הציון בסופו של דבר יקבע האם האתר ימוקם בתוך תוצאות החיפוש במיקום גבוה או נמוך.

כיצד גוגל קובע את הציון, התשובה היא 3 האלמנטים שמניתי לעייל:

תוכן האתר

ככל שתוכן האתר יהיה איכותי יותר, מגוון יותר, חדשני יותר.

כמות הקישורים

ככל שהאתר מעניק הקישור יהיה בעל סמכות הקישור יהיה שווה יותר, יש לציין כי ישנם פקטורים נוספים שחשובים לא פחות, האם האתר מעניק הקישור רלוונטי, כלומר עוסק באותו תחום, כמה לינקים יוצאים מאותו עמוד ועוד.

אופטימיזציית On Site

רמת האתר / הדפים מבחינת גוגל, האם האתר כולל כותרת, תיאור, האם האתר מהיר ועוד.

קישורים פנימים מול קישורים חיצונים

קישור פנימי זה קישור המגיע לאתר מתוך עמוד אחר באותו אתר.

קישור חיצוני זה קישור המגיע לאתר מאתר אחר.

האם כל קישור לאתר שווה?

ממש לא, קישור מאתרי ממשל נחשב יותר, קישור מאתרי אקדמיה נחשב יותר.

וכמובן קישור שאין קושי להשיג אותו כגון קישור היוצא מפוסט בפייסבוק נחשב פחות.

אי אפשר בלי קצת טכני

טוב, למרות שרציתי שזה יהיה פוסט קליל חייבים גם קצת דברים טכנים

 

טקסט עוגן 

זהו הטקסט שלחיצה עליו מבצעת את הקישור (בד"כ צבעו כחול עם קו תחתי) – חשוב שטקסט העוגן יהיה ביטוי החיפוש, אך מנגד חשוב לגוון כלומר חשוב ליצור מצב טבעי שבו טקסט העוגן מגוון, לדוגמא פעם "בניית קישורים" פעם "קישורים לאתר" ופעם "לחץ כאן".

 

Dofollow / Nofollow

שקישור נוצר בדיפולט הוא קישור שמעניק קרדיט כלומר דו פולו, ניתן לסמן לגוגל שאנו מעניקים קישור אבל איננו מעונינים לתת לקישור קרדיט – נו פולו.

 

פתיחה בחלון חדש

בבנית קישור חיצוני יש להבין כי אנו מאבדים את הגולש (הוא עובד לאתר אחר), ניתן להפעיל פרמטר הנקרא פתיחה בחלון חדש.

חשוב

החלפת קישורים – גוגל אוסר

קניית קישורים – גוגל אוסר

למרות שיש הרבה מקדמי אתרים שרוכשים קישורים

קישורים לאתר סרט וידיאו

לסיכום

נאמר "יהללך זר ולא פיך" הפסוק בספר משלי  הדגיש כי אל לו לאדם לפאר את עצמו אלא לתת לאחרים, בעולם האינטרנט הדבר בדיוק אותו דבר, כדי שאתר יהיה בעל סמכות הוא צריך להוכיח שגם אחרים חושבים כך.

יכול לעניין אותך:

עמוד עסקי בפייסבוק

כיצד לייצר דף עיסקי בפייסבוק

יותר ויותר עסקים בוחרים שלא להסתפק יותר רק באתר אינטרנט מושקע, אלא הם פותחים גם עמוד עסקי בפייסבוק, במקרים רבים במיוחד בקרב עסקים קטנים, עמוד

עמוד עסקי בפייסבוק

כיצד לייצר דף עיסקי בפייסבוק

יותר ויותר עסקים בוחרים שלא להסתפק יותר רק באתר אינטרנט מושקע, אלא הם פותחים גם עמוד עסקי בפייסבוק, במקרים רבים במיוחד בקרב עסקים קטנים, עמוד

אבישי פרוינד

מנכ"ל ובעלים - לוגוס סוכנות לשיווק באינטרנט. מומחה לפרסום, שיווק, מכירות וקידום אתרים ברשת. מייעץ ומלווה גופים מוסדיים וגורמים פרטיים בכל הקשור למדיום האינטרנטי. מקצוען מוסמך ע"י גוגל Google Advertising Professional. מרצה בכיר באוניברסיטאות ומכללות העוסק בהוראת השיווק באינטרנט וטכנולוגיות WEB. משמש כמומחה מטעם בית המשפט לתחום הפרסום והשיווק. מוסמך במינהל עסקים (MBA) ביה"ס לניהול של הפקולטה להנדסה, אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע.