צ'ק ליסט – קמפיין גוגל – לקוח חדש

מתוך הבלוג של אבישי

כמה פעמים התחלתם לפרסם בגוגל ולאחר חודש הסתבר שלא הגדרתם קוד רימרקטינג או לא אתם לא עוקבים אחרי שיחות טלפון

במאמר אציג כיצד אני עובד ומהם התהליכים הנכונים לטעמי

שמי אבישי פרוינד ואני משמש כעד מומחה מטעם בית המשפט בישראל בנושאי פרסום ושיווק באינטרנט, כמו כן אני משמש כיועץ / מומחה / מרצה בתחום.

 

שלב א - חוזה עבודה חתום

אני אישית לא מתחיל לעבוד עד שאין חוזה עבודה חתום, אינני מוכן להתחיל לעבוד ואינני מוכן לקבל "יהיה בסדר" השותף השני בחול".

חוזה מסודר אמור להגדיר את ההתחיביות של 2 הצדדים

חוזה מסודר צריך להגדיר גבולות גזרה מדוייקים – אני אטפל ב-X אבל לא ב-

חוזה מסודר צריך להגדיר נוהל סיום עבודה (גירושין).

חוזה עבודה צריך להכיל תנאי תשלום ברורים.

שלב ב' - פתיחת מייל ב-Gmail עבור הלקוח

דבר ראשון, בואו נניח על השולחן דבר אחד ברור: בעל החשבון הוא הלקוח, בעל האנליטיקס הוא הלקוח, הוא משלם לכם על העבודה והנכסים הם שלו.

הטקטיקה שאני מבצע שאני מבקש מהלקוח לפתוח Gmail ייעודי לטובת עבודת הקידום, כאשר בסיום עבודת ההקמה, אני מבקש מהלקוח לשנות את הסיסמה.

אם אותו מיל אני פותח את הנכסים הדיגיטליים ללקוח.

הערה חשובה: לא משתמשים במיל של אחד מהעובדים, זה פתח לצרות בהמשך

הערה נוספת: לרוב הסוכנויות יש מיל יעודי שבו כל עובדי הסוכנות נכנסים לנכסים הדיגיטלים, אני לא מתכוון למיל הזה.

פתיחת נכסים

גוגל אנליטיקס - Google Analytics

לבדוק האם האתר / דפי הנחיתה מחוברים כיום לגוגל אנליטיקס, אם קיים האם יש גישה, אם כן, עליכם לחבר את המייל של הסוכנות אל הגוגל אנליטיקס כמנהלים.

אם אין, עליכם כמנהלי קמפיינים לפתוח חשבון בגוגל אנליטיקס באמצעות המיל שפתחנו ללקוח ב-Gmail.

לא לשכוח שעליכם לחבר את המייל של הסוכנות אל הגוגל אנליטיקס כמנהלים.

 

גוגל תג מנג'ר - Google Tag Manager

1. כמו בסעיף הקודם

2. יש לדאוג שתקבלו הרשאת Admin וגם Publish

3. יש לפתוח Variables לאנליטיקס – עבור ה-UA

4. יש ליצור Tags עבור האנליטיקס

גישה לאתר / דפי הנחיתה

אני אישית מבקש להכניס את המיל של הסוכנות כמנהל בתוכנת ניהול האתר / דפי הנחיתה

בשלב זה עלינו לבצע מספר דברים:

  1. הטמעת קוד תג מנג'ר.
  2. בדיקה באמצעות טאג אסיסטנט שתג מנג'ר מותקן באתר כמו שצריך ואנחנו רואים גם את התג מנג'ר וגם את האנליטיקס
  3. לייצר דף תודה, לחבר אותו לטופס
  4. לייצר באנליטיקס יעד (Goal)

פתיחת חשבון פרסום בגוגל

האם ללקוח יש חשבון פרסום בגוגל?

  1. פתיחת חשבון מפרסם בגוגל עם המיל של הפנימי של הלקוח, כולל כרטיס אשראי של הלקוח
  2. שיוך ל-MCC של החברה
  3. יצירת  Audience הבאים, כל המבקרים 30, כל המבקרים 540, מגיעים לדף תודה
  4. Remarketing  – הטמעת הקוד הגלובלי דרך התג מנג'ר, לבדוק באמצעות התג אסיסטנט.
  5. Conversion – הטמעת הפיקסל דרך התג מנג'ר, לבדוק באמצעות התג אסיסטנט  
  6. יש לבצע סנכרון בין החשבון האנליטיקס לבין חשבון הפרסום

לסיכום

חייבים להיות מסודרים, חייבים לעבוד נכון

יכול לעניין אותך:

קישורים לאתר

קישורים לאתר – למה צריך את זה?

מקדם האתרים אמר לכם כי קישורים לאתר חשובים, למה? מי? כמה? את המאמר כתבתי עבור הסטודנטים במכללה למינהל בית הספר לתקשורת עם קולגה יקר זהר

עמוד עסקי בפייסבוק

כיצד לייצר דף עיסקי בפייסבוק

יותר ויותר עסקים בוחרים שלא להסתפק יותר רק באתר אינטרנט מושקע, אלא הם פותחים גם עמוד עסקי בפייסבוק, במקרים רבים במיוחד בקרב עסקים קטנים, עמוד

קישורים לאתר

קישורים לאתר – למה צריך את זה?

מקדם האתרים אמר לכם כי קישורים לאתר חשובים, למה? מי? כמה? את המאמר כתבתי עבור הסטודנטים במכללה למינהל בית הספר לתקשורת עם קולגה יקר זהר

עמוד עסקי בפייסבוק

כיצד לייצר דף עיסקי בפייסבוק

יותר ויותר עסקים בוחרים שלא להסתפק יותר רק באתר אינטרנט מושקע, אלא הם פותחים גם עמוד עסקי בפייסבוק, במקרים רבים במיוחד בקרב עסקים קטנים, עמוד

אבישי פרוינד

מנכ"ל ובעלים - לוגוס סוכנות לשיווק באינטרנט. מומחה לפרסום, שיווק, מכירות וקידום אתרים ברשת. מייעץ ומלווה גופים מוסדיים וגורמים פרטיים בכל הקשור למדיום האינטרנטי. מקצוען מוסמך ע"י גוגל Google Advertising Professional. מרצה בכיר באוניברסיטאות ומכללות העוסק בהוראת השיווק באינטרנט וטכנולוגיות WEB. משמש כמומחה מטעם בית המשפט לתחום הפרסום והשיווק. מוסמך במינהל עסקים (MBA) ביה"ס לניהול של הפקולטה להנדסה, אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע.