כיצד לייצר דף עיסקי בפייסבוק

מתוך הבלוג של אבישי

יותר ויותר עסקים בוחרים שלא להסתפק יותר רק באתר אינטרנט מושקע, אלא הם פותחים גם עמוד עסקי בפייסבוק, במקרים רבים במיוחד בקרב עסקים קטנים, עמוד זה מחליף את האתר המסורתי, וזו הדרך של בעלי העסק או בעלי המקצוע, לשמור על קשר עם הגולשים, לעדכן אותם במוצרים ושירותים חדשים, מבצעים והנחות.

במאמר זה אנחנו נסביר מה זה עמוד עסקי בפייסבוק, כיצד פותחים אותו, לאחר מכן נציג את היתרונות והחסרונות של שימוש בעמוד זה ולסיום נציג שורה של טיפים בשביל שתוכלו לתפעל את העמוד בצורה יעילה.

על מנת שיהיה לכם עמוד עסקי מפותח ויעיל, עמוד שייחשף לקהל גולשים גדול, רצוי מאוד לעבוד עם חברה אשר מתמחה בהקמת עמודים עסקיים, תפעולם וקידומם ברשת. לשם כך אתם מוזמנים ליצור קשר איתנו ואנחנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עניין ובכל שאלה.

מה זה עמוד עסקי?

כל גולש יכול לפתוח לעצמו עמוד פרטי בפייסבוק כידוע, אך קיימת גם אפשרות לכל עסק, חברה או ארגון לפתוח עמוד משלהם, כאילו מדובר בגולש רגיל אשר מתנהל ברשת החברתית. עמוד עסקי זה הוא הדרך של העסק לעלות פרסומים לרשת החברתית, להציע מוצרים ושירותים למכירה, לפרסם אירועים ועוד.

הפרסום בעמוד נעשה בצורה דומה לאופן בו גולש רגיל מפרסם את עצמו בפייסבוק. כלומר, הפרסום נעשה דרך כתיבת פוסטים, פרסום תמונות וסרטונים. אך ההבדל הוא שמטרת העמוד העסקי היא לפרסם את העסקי ולחשוף אותו בפני גולשים רבים.

לכן, כפי שנראה בהמשך המאמר, בפרק שעוסק ביתרונות וחסרונות, אנחנו יכולים למצוא מגוון אפשרויות שונות שלא קיימות בעמוד רגיל, מעצם העובדה שלעמוד עסקי יש מטרות ספציפיות. צריך לציין, ההשקעה בעמוד עסקי היא הרבה יותר רחבה ומקיפה מאשר בעמוד אישי, מעצם העובדה שהוא משרת מטרה מסוימת וכל מהותו זו אותה מטרה.

נדגיש, עמוד עסקי בפייסבוק דורש תשומת לב על בסיס יומי, עם זה בכתיבת פוסטים, פרסום הצעות, וכן במענה לגולשים שפונים דרך העמוד או מגיבים למה שמתפרסם בו. לכן מומלץ שאיש מקצוע רציני יטפל בו.

כיצד פותחים עמוד עסקי בפייסבוק

לפני שנסביר כיצד פותחים עמוד עסקי, חשוב לדעת שרק מי שיש לו חשבון אישי בפייסבוק יכול לפתוח עמוד כזה. לכן חשוב שבעל העסק או מישהו מטעמו יפתח את העמוד ולא גורם חיצוני, כך לא יהיו אי הבנות בהמשך העבודה המשותפת ובוודאי אם היא תופסק בשלב מסוים.

פתיחת עמוד עסקי מתבצעת דרך העמוד שמופיע כאן. בעמוד זה תבקשו לסמן האם אתם עסק מקומי, ארגון, קהילה, מוצר/מותג, אמן או מתחום הבידור. חשוב לדייק בשלב זה מאחר והוא משפיע על הפרמטרים שיוצגו בפניכם בשלבים הבאים.

לאחר מכן, תידרשו לכתוב מספר פרטים על העסק במסגרת פרמטר של אודות, פרטי התקשרות, וכן תוכלו להוסיף לוגו של העסק. לאחר שלב זה תעברו לשלב בו תוכלו לקבוע את כללי הניהול של העמוד, למשל, מי ינהל אותו מלבדכם ובאיזו תדירות תקבלו התראות על הנעשה בו.

בשלב האחרון של הקמת העמוד, תוכלו להתחיל להזין אליו תוכן, כולל פוסטים, תמונת קאבר וכן תוכלו להזמין אליו חברים. בשלב הזה תוכלו לעשות לייק לעמוד ולפרסם אותו על העמוד האישי שלכם. בשלב זה, נכון יהיה מצידכם להוסיף כפתורים שיחברו לעמוד שלכם, הן באתר, בניוזליטר ואפילו במייל הפרטי שלכם.

יתרונות וחסרונות של עמוד עסקי בפייסבוק

כפי שציינו קודם לכן, מרבית העסקים כיום לא מוותרים על האפשרות לפתוח עמוד פייסבוק עסקי וחלקם עושים זאת על חשבון אתרים רגילים. זה נובע מהעובדה שיש מספר יתרונות ברורים לעמוד שכזה.

חשיפה גדולה ומהירה – הערכות מדברות על כך שלמעלה מ-3 מיליון גולשים בישראל גולשים על בסיס יומי בפייסבוק, בין אם זה דרך המחשב ובין אם זה דרך מכשיר הסלולר. חלק גדול מהם לא נכנסים לאתרי אינטרנט באופן ישיר, אלא דרך מה שמתפרסם אצלם על הוואל. לכן הסיכוי שהם ייחשפו אלינו דרך העמוד העסקי גדול יותר מאשר דרך האתר. צריך להזכיר גם שהחשיפה בפייסבוק היא הרבה יותר מהירה מאשר חשיפה באתר אינטרנט. מאחר וברגע שהפוסט עולה לאוויר, באופן מידי נחשפים אליו חברי העמוד.

עלויות – הקמה ואחזקת עמוד עסקי, עולה הרבה פחות כסף מהקמה ואחזקת אתר אינטרנט. אפילו אם מסתכלים על נתוני הפתיחה אפשר לראות את זה, הרי אתר אינטרנט דורש עלויות של הקמה ואחסון ולאחר מכן עלויות תפעול. עמוד זה דורש אך ורק עלויות של תפעול ופרסום. הפער בין השניים הוא עצום.

יצירת קהילה – דרך העמוד אנחנו יכולים לגבש סביבנו סביבנו קהילה של גולשים שחברים בעמוד ויכולים להיות לקוחות פוטנציאליים שלנו. הם מקבלים עדכונים על בסיס יומי, הם יכולים לשמור איתנו על קשר, יוצרים אינטראקציה איתנו וכן אחד עם השני, אנחנו יכולים להזמין גולשים להצטרף לעמוד. עמוד עסקי הוא דבר דינמי להבדיל מאתר אינטרנט, שהוא יותר סטטי.

תפעול פשוט – ניהול עמוד בפייסבוק הוא דבר הרבה יותר פשוט ומהיר, מאשר ניהול אתר אינטרנט, הן בצד של התפעול היומיומי והן בצד של קידום האתר ופרסומו.

חסרונות של עמודים עסקיים בפייסבוק

אנחנו יכולים למצוא 4 חסרונות עיקריים בכל הקשור לעמודים עסקיים בפייסבוק:

העמוד לא בשליטתנו המלאה – חברת פייסבוק אחראית על הפרמטרים שיופיעו בעמוד, היא אחראית על האופן בו העמוד יעוצב וייבנה. אם מחר החברה תחליט לשנות את האופן בו מוצג העמוד, אין לנו הרבה שליטה על כך, להבדיל מאשר אתר אינטרנט משלנו, שיש לנו עליו שליטה מלאה.

עבודה סזיפית – זה לא פשוט למשוך גולשים לעשות לייק לעמוד שלנו וליצור בו אינטראקציה, זה דורש מאיתנו הרבה תשומת לב ועבודה יומיומית לא פשוטה.

תגובות של גולשים – מצד אחד אנחנו נהנים מקשר עם גולשים, מצד שני אין לנו שליטה על מה שהם יכתבו וכיצד הם יגיבו. זה יכול להיגרר אל מקומות לא נעימים.

זמניות הפרסום – פוסטים שעולים היום, עוד שבוע כבר ייעלמו בתהום העמוד. זאת להבדיל מפרסומים באתר שנשארים קבועים. במקרים מסוימים זה יכול להיות בעוכרינו.

טיפים לניהול עמוד עסקי בפייסבוק

על מנת שתוכלו ליהנות מעמוד פייסבוק איכותי ומוביל, אנחנו נציע לכם כאן 5 טיפים קצרים שיכולים לעזור לכם.

טיפ ראשון – תעדכנו את העמוד באופן קבוע. אל תשאירו אותו יותר מיומיים-שלוש לא מעודכן. אפילו אם אין לכם דבר חדש לספר לגולשים, תעלו פוסט עם תמונה או סרטון. גולש שנתקל בעמוד שלא מעודכן זמן רב, לא ירצה להיות חבר שלו.

טיפ שני – תשתמשו באמצעים ויזואליים. טקסט לבד לא מספיק היום, בשביל למשוך את הגולש, צריך להשתמש בסרטונים, תמונות, גרפיקה מעניינת. זה מושך את העין ומעורר תגובה.

טיפ שלישי – תענו לגולשים מהר. הגולש פונה אליכם בשאלה, תענו לו כבר באותו יום, עדיף לענות תוך שעות ספורות ולא להמתין עם זה. ככל שהמענה מהיר יותר, כך הגולש ירגיש שמדובר בעמוד רציני.

טיפ רביעי – רצוי לפרסם בעמוד רק בשעות ספציפיות. ישנן שעות וימים בהם הפוסטים שלכם יקבלו חשיפה גדולה יותר, תבדקו מתי זה ורק אז תעלו תכתבו פוסט. בכל שעה אחרת, הפוסט יזכה בפחות חשיפה ויילך לאיבוד.

טיפ חמישי – הגרלות, מבצעים, קופונים, הצעות שתמיד מושכות את העין ומעוררות תגובה. תשמשו בהם ותוכלו להרחיב את מעגל החברים בעמוד.

 

לסיכום

עמוד עסקי בפייסבוק הוא דרך נכונה ויעילה לזכות בפרסום ברשת, באופן רחב. אתם יכולים להחליט שהוא בא על חשבון אתר ואתם יכולים להחליט שתקדמו אותו ביחד עם האתר אך בכל מקרה, אל תוותרו עליו.

יכול לעניין אותך:

קישורים לאתר

קישורים לאתר – למה צריך את זה?

מקדם האתרים אמר לכם כי קישורים לאתר חשובים, למה? מי? כמה? את המאמר כתבתי עבור הסטודנטים במכללה למינהל בית הספר לתקשורת עם קולגה יקר זהר

קישורים לאתר

קישורים לאתר – למה צריך את זה?

מקדם האתרים אמר לכם כי קישורים לאתר חשובים, למה? מי? כמה? את המאמר כתבתי עבור הסטודנטים במכללה למינהל בית הספר לתקשורת עם קולגה יקר זהר

אבישי פרוינד

מנכ"ל ובעלים - לוגוס סוכנות לשיווק באינטרנט. מומחה לפרסום, שיווק, מכירות וקידום אתרים ברשת. מייעץ ומלווה גופים מוסדיים וגורמים פרטיים בכל הקשור למדיום האינטרנטי. מקצוען מוסמך ע"י גוגל Google Advertising Professional. מרצה בכיר באוניברסיטאות ומכללות העוסק בהוראת השיווק באינטרנט וטכנולוגיות WEB. משמש כמומחה מטעם בית המשפט לתחום הפרסום והשיווק. מוסמך במינהל עסקים (MBA) ביה"ס לניהול של הפקולטה להנדסה, אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע.