למה מודעות גוגל נכשלות או מצליחות – מדריך מקיף

מתוך הבלוג של אבישי

עסקים בסדרי גודל שונים ובעלי מקצוע רבים בוחרים לקדם את עצמם בגוגל, הן דרך קידום אורגני והן דרך קידום ממומן, כלומר, קידום באמצעות פרסומות אשר מופיעות במנוע החיפוש ובכל אתר שמחובר אל רשת המדיה של גוגל.

קידום ממומן נחשב לתחום מקצועי בו מתמחים אנשי מקצוע מעולם הפרסום הדיגיטלי. מאחר ועל כל ביטוי פופולארי בגוגל, נאבקים עסקים ובעלי מקצוע רבים, הרי שהמאבק על הפרסומות והופעתם במקום נכון הוא לא פשוט ודורש הרבה תשומת לב והתמקדות בפרטים קטנים.

בהמשך המאמר, נציג 10 כללים כיצד יוצרים מודעה טובה ומה יכול להכשיל אותה. לפני כן נסביר בקצרה, מה זו מודעה בגוגל, כיצד היא בנויה וכיצד היא משרתת אותנו.

הקדמה – מה זו מודעה בגוגל ולמה אנחנו צריכים אותה

בכל עמוד במנוע החיפוש של גוגל, אנחנו נמצא שני סוגים של תוצאות. תוצאות אורגניות שמתקבלות על פי דירוג של גוגל לפי קידום האתר, ותוצאות ממומנות, מודעות שמופיעות בחלק העליון והתחתון של עמוד וכן בצידי העמוד.

מודעות אלו נמצאות שם בזכות העובדה שבעלי העסק או בעלי המקצוע שילמו כסף עבור הפרסום שם. עלות המודעה נקבעת על פי תמחור שנעשה בהתאם לפופולאריות של הביטוי בו רוצים לפרסם את המודעה. למשל, אם מדובר בחברת טיולים מאורגנים, אז סביר להניח שהיא תרצה לפרסם את עצמה בביטוי זה (בין אם מדובר בביטוי שעומד בפני עצמו או בחיבור ליעדים מסוימים).

כשהחברה תיגש לכתוב את הפרסומת, היא תבדוק מה התמחור המינימאלי לפרסום בביטוי זה ואז היא תחליט כמה היא מוכנה לשלם עבורו. ככל שתשלם יותר, כך היא תוכל להציב את המודעות במשך זמן יותר ממושך ובמקום יותר טוב.

מדוע אנחנו צריכים לפרסם מודעות בגוגל?

מודעות בגוגל, בנויות על שני חלקים, קישור לעמוד אליו רוצים שקליק על המודעה תוביל, וטקסט שכולל 30 תווים בכותרת ו-80 תווים בגוף המודעה (תיאור). הטקסט צריך להיות רלוונטי, ענייני, ומושך.

המודעות הן כלי לקדם את העסק, עם זה לצד קידום אורגני רגיל, ועם זה במצבים מיוחדים, למשל, כשרוצים לקדם מוצר או שירות ספציפי, עם זה כשרוצים לקדם את האתר לפני שהוא מצליח להשתלב בעמוד הראשון באופן אורגני, ועם זה מתוך כוונה למשוך גולשים בצורה הרבה יותר מהירה מאשר דרך קידום רגיל.

10 כללים לפרסום מודעה טובה בגוגל

חלק זה יציג 10 כללים לפרסום אפקטיבי בגוגל, ומתי הפרסום עלול להיות לא אפקטיבי.

כלל ראשון – להכיר את קהל היעד שלנו

היתרון הגדול של מודעות גוגל הוא, הן יכולות להתפרסם בעמודים שקשורים לתחום העיסוק של העסק ובעמודים שהגולשים שמחפשים עסקים כמו שלנו, מגיעים אליהם. אם נחזור לדוגמא של חברת תיירות, אז המודעות שהחברה תפרסם, יהיו בביטויים שקשורים לתיירות, ומכאן שהן יוצגו רק במקומות אליהם מגיעים גולשים שמחפשים מוצרי תיירות כמו שהחברה מציעה.

זו הסיבה שחשוב להכיר את קהל היעד, לדעת למי אנחנו מתכוונים למכור את המוצרים והשירותים שלנו, ולפנות אליהם באופן ישיר.

כלל שני – להבין לשם מה אנחנו מפרסמים את המודעה

לפני שאנחנו מחליטים לכתוב מודעה, אנחנו צריכים להחליט, מה הציפייה שלנו ממנה, מה אנחנו רוצים שהגולש יעשה, יקנה מוצר, יזמין שירות, יתנדב, יתפקד וכדומה. חשוב שנבין לאן אנחנו רוצים להוביל את הגולש, ולא לשכוח להכניס אלמנט של הנעה לפעולה בתוך המודעה.

כלל שלישי – תמציתיות העניין

מודעה בגוגל, כפי שציינו כולל 80 תווים, זה אומר שהיא מחייבת אותנו להיות תמציתיים ועניינים. אנחנו לא יכולים להרחיב מצד אחד, ואנחנו לא יכולים לבזבז את המקום שיש לנו על דברים לא רלוונטיים.

מודעה טובה היא קצרה, ישירה, עניינית, ורלוונטית לצרכים של הגולשים.

כלל רביעי – מענה שיווקי ישיר

אנחנו מציעים ללקוחות שלנו מענה מסוים, פתרון לבעיה, מוצר או שירות שהם מחפשים. מודעה בגוגל, היא ממוקדמת לקהל היעד שלנו וממוקדת במוצר ובשירות שאנחנו מעניקים. לכן חשוב להבין לא רק מי הקהל שלנו ומה אנחנו מוכרים, אלא עלינו לעשות את הפנייה בצורה ישירה וברורה. בלי להתפרס למקומות אחרים.

מודעה טובה היא מודעה שמבליטה את הרלוונטיות של המוצר או השירות שלנו עבור הגולש.

כלל חמישי – שימוש במילות מפתח

הרעיון של מודעות גוגל, הוא להשתמש בביטויים הפופולאריים ביותר בתחום שלנו. כותרת המודעה צריכה להשתמש בביטויים וכן המודעה עצמה. כך היא תיקלט בעמוד בו אנחנו רוצים לפרסם את המודעה וכך היא תזכה לציון איכות גבוה של גוגל, מה שיקדם אותה. לגוגל מאוד חשוב שהמודעות יהיו רלוונטיות לגולש, אחת הדרכים להוכיח זאת היא באמצעות שימוש בביטויים הנכונים.

כלל שישי – מודעות מקוריות

כמו בכל דבר שקשור לעולם הפרסום, עלינו לזכור שהדרך הנכונה להגיע אל הצרכן היא באמצעות בידול מאחרים. אנחנו רוצים שהצרכן/הגולש יתעניין בנו? אנחנו צריכים להציג בפניו מודעה מקורית, ייחודית, שונה מכל שאר המודעות.

כאן חשוב להדגיש, המודעה צריכה להיות שונה אך מותאמת לקהל היעד שלנו, היא לא יכולה לדבר בשפה אחרת, להיות מתחכמת, שלילית או צינית. זה ירחיק את הגולש מהמודעה.

כלל שביעי – יצירת שיח חיובי

אסור לנו לספר לגולש מה הבעיה, אנחנו צריכים לספר לו מה הפתרון, אסור לנו להסביר לגולש איפה הוא טעה עד היום אלא למה עכשיו כשהוא יבחר בנו, הוא יעשה מעשה חכם. שיח חיובי מעורר הרבה יותר תגובות חיוביות ומושך את הגולש לבצע פעולה.

כלל שמיני – שימוש בביטויים מוכרים

אנחנו יכולים להשתמש בביטויים אקטואליים, ביטויים שיגרמו לגולש לחשוב, הדבר שמוכח שהוא עובד הכי טוב, אלו ביטויים שגורמים לגולש להרגיש שאם הוא לא ילחץ על המודעה, הוא עלול להפסיד משהו (מבצע, חצי מחיר, הנחות גדולות, רק היום וכדומה). כמובן שמאחורי המילים שאנחנו כותבים, צריך להיות משהו אמיתי.

כלל תשיעי – תמיד תהיו מוכנים לשינויים

יתרון גדול בעבודה על מודעות בגוגל הוא היכולת לקבל דוחות ולנתח נתונים שונים אשר יסבירו לנו מה המודעות עשו. כמה אנשים הקליקו עליהן, כמה אנשים צפו בהן ועוד. מידע זה יעזור לנו להבין, כיצד עלינו להתנהל בעתיד, מה אנחנו צריכים לשנות (אם בכלל) וכיצד.

כלל עשירי – אמינות

לא משנה מה אנחנו מפרסמים, למה משנה עבור מי אנחנו מפרסמים, המודעה חייבת להיות אמינה ואנחנו חייבים להיות מסוגלים לעמוד מאחורי מה שכתוב בה.

יכול לעניין אותך:

קישורים לאתר

קישורים לאתר – למה צריך את זה?

מקדם האתרים אמר לכם כי קישורים לאתר חשובים, למה? מי? כמה? את המאמר כתבתי עבור הסטודנטים במכללה למינהל בית הספר לתקשורת עם קולגה יקר זהר

עמוד עסקי בפייסבוק

כיצד לייצר דף עיסקי בפייסבוק

יותר ויותר עסקים בוחרים שלא להסתפק יותר רק באתר אינטרנט מושקע, אלא הם פותחים גם עמוד עסקי בפייסבוק, במקרים רבים במיוחד בקרב עסקים קטנים, עמוד

קישורים לאתר

קישורים לאתר – למה צריך את זה?

מקדם האתרים אמר לכם כי קישורים לאתר חשובים, למה? מי? כמה? את המאמר כתבתי עבור הסטודנטים במכללה למינהל בית הספר לתקשורת עם קולגה יקר זהר

עמוד עסקי בפייסבוק

כיצד לייצר דף עיסקי בפייסבוק

יותר ויותר עסקים בוחרים שלא להסתפק יותר רק באתר אינטרנט מושקע, אלא הם פותחים גם עמוד עסקי בפייסבוק, במקרים רבים במיוחד בקרב עסקים קטנים, עמוד

אבישי פרוינד

מנכ"ל ובעלים - לוגוס סוכנות לשיווק באינטרנט. מומחה לפרסום, שיווק, מכירות וקידום אתרים ברשת. מייעץ ומלווה גופים מוסדיים וגורמים פרטיים בכל הקשור למדיום האינטרנטי. מקצוען מוסמך ע"י גוגל Google Advertising Professional. מרצה בכיר באוניברסיטאות ומכללות העוסק בהוראת השיווק באינטרנט וטכנולוגיות WEB. משמש כמומחה מטעם בית המשפט לתחום הפרסום והשיווק. מוסמך במינהל עסקים (MBA) ביה"ס לניהול של הפקולטה להנדסה, אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע.